Dlaczego warto sprzedać nieruchomość z pomocą biura nieruchomości?

Zastanawiasz się nad sprzedażą mieszkania, domu lub innego lokalu? Rozważasz skorzystanie z pomocy pośrednika? W naszym najnowszym wpisie przedstawiamy ci zalety takiego wyboru. Koniecznie sprawdź!

Sprzedaż oraz kupno nieruchomości stanowi ważne wydarzenie, poprzedzone licznymi analizami i dylematami. Takim transakcjom towarzyszy zwykle wiele nerwów i stresu. Jednym ze sposobów ułatwiających przejście przez cały proces jest skorzystanie z usług agenta nieruchomości. W dzisiejszym artykule przedstawimy zalety sprzedaży mieszkania z pomocą biura nieruchomości.

Sieć kontaktów

Każdy agent nieruchomości dysponuje bogatą siecią kontaktów i współpracuje z licznymi podwykonawcami, których usługi są bardzo przydatne podczas poszukiwań klientów. Biuro nieruchomości może skorzystać z pomocy sprawdzonych dekoratorów wnętrz, fotografów, prawników czy inspektorów budowlanych.

Profesjonalnie wykonane zdjęcia promocyjne, które podkreślą zalety naszego domu oraz inne zabiegi marketingowe, skuteczniejsze od tych, którymi dysponujemy samodzielnie, pozwolą na sprawne znalezienie kupca.

Sieć klientów

Oprócz kontaktów zawodowych, agenci nieruchomości mają także bazy klientów zweryfikowanych, którzy poszukują konkretnego mieszkania i mogą się z nimi bezpośrednio skontaktować. Biuro nieruchomości ma możliwość sprawdzenia zdolności kredytowej potencjalnego klienta, mając przy tym pewność, iż stać go na zakup oferowanego mu mieszkania.

Dodatkowo, jeśli klient oglądał już jakieś nieruchomości, agent zna jego preferencje, istnieje zatem prawdopodobieństwo, że agent szybko znajdzie odpowiedniego nabywcę. Warto zaznaczyć, iż pośrednicy często wymieniają się między sobą informacjami na temat klientów, dzięki czemu baza potencjalnych nabywców znacząco wzrasta, zwiększając tym samym szansę na szybkie sfinalizowanie transakcji

Formalności

Biuro nieruchomości pomoże nam także na kolejnym etapie transakcji, gdy przychodzi czas na podpisanie umowy. Agent przeprowadzi nas kolejno przez podpisywanie umowy wstępnej i następnie podpisanie właściwego aktu sprzedaży w biurze notarialnym. Bardzo często już umowy wstępne podpisywane są w obecności notariusza. Biuro nieruchomości przeważnie współpracuje z konkretnym specjalistą, dba o przekazanie mu wszystkich niezbędnych dokumentów oraz organizuje spotkanie w terminie dogodnym dla każdej ze stron. Dodatkowo stara się przygotować wyciągi z ksiąg wieczystych i zaświadczenia ze spółdzielni czy wspólnoty mieszkaniowej w celu potwierdzenia u kupującego prawnego statusu mieszkania.

Bezpieczeństwo

Ostatnią, jednak najważniejszą kwestią jest bezpieczeństwo zakupu nieruchomości z pomocą biura. Jest to możliwe ze względu na kilka ważnych aspektów. Przede wszystkim każdy z potencjalnych kupujących jest odpowiednio udokumentowany, dzięki czemu wiadomo dokładnie, kto oglądał daną nieruchomość. Co więcej, podczas wizji lokalnej obecny jest pośrednik, a zatem nie ma możliwości kradzieży czy też dorobienia kluczy, przez co nieruchomość stałaby się łatwym celem złodziei.

Należy również wspomnieć o polisie OC biura, która chroni klienta przed wszelkimi niedociągnięciami, a zatem stanowi swego rodzaju asekuracje w sytuacjach, gdy coś pójdzie nie tak np. wady prawne, zapłata czy wydanie.

Wiele osób rezygnuje z usług biura nieruchomości, traktując to jako zbędny wydatek. Należy jednak pamiętać o korzyściach, jakie niesie za sobą takie rozwiązanie. Pomoc agenta nie tylko przyspieszy znalezienie zainteresowanego klienta, ułatwi i usprawni także dopełnienie wszystkich formalności i zagwarantuje działanie zgodne z prawem, które będzie korzystne dla obu stron. Podczas wyboru odpowiedniego biura nieruchomości należy zwrócić szczególną uwagę na to czy posiada licencję państwową oraz staż funkcjonowania, który powinien wynosić przynajmniej 10 lat. Dzięki temu klient zyskuje pewność, że współpracuje z doświadczonymi osobami oraz zaufanym przedstawicielem.

Jeśli szukasz profesjonalistów z odpowiednim podejściem do klienta, zachęcamy do zapoznania się z ofertą biura Ankam. Jesteśmy na rynku ponad 30 lat od 1991 roku, nasze motto to profesjonalizm, bezpieczeństwo, doświadczenie.